dimarts, d’agost 07, 2012

Aniversari

Avui l'Aina hagués fet 13 anys. Aquests dies senyalats no treuen que no pensi en ella cada dia de la meva vida. Com diu la meva amiga, l'Àngels, avui sóc sucre. Cada dia sóc sucre pensant que tinc tres filles precioses i una d'elles vetlla per nosaltres. Fa dies vaig començar aquest blog i em bullien les idees. Encara no sé que fer ben bé amb ell... Fer un racó de memòria, un espai d'acompanyament o un espai de pedagogia... Penso que cara la mort, la vida i el record tot ens val i tot ens recolza.
Avui li dedicaré un espai de memòria a la meva filla. Seria pre-adolescent, se'm fa difícil fer-me'n una idea. Una criatura més alta que jo, potser, o no. Tinc una imatge de l'Aina clavada al cap i és ella el dia de reis mossegant una pilota. M'ha costat 11 anys arribar a on estic ara mateix, escrivint això amb el nus a la gola però podent continuar escrivint i poder  recordar-me d'ella i fer-ne recordar a tothom que no sóc mare de dos, si no de tres nenes. Avui les seves germanes, que ja la veuen en fotos també ho sabran que seria l'aniversari d'una germana que ja no hi és.
La vida de la meva filla va ser curteta, però prou llarga com per permetre'm el luxe de gaudir del record de bons moments en família que tampoc hi és, com el meu pare i les meves àvies. I també als que hi són i que avui els trucaré perquè necessito que ho visquin amb mi: al meu germà, al meu marit, als meus oncles i, evidentment als seus padrins.
Sempre he sigut una mica tímida per coses tan íntimes però em sentíria orgullosa de poder compartir aquest espai amb persones del meu entorn i persones que no ho són però han viscut i viuen el record i el dolor i que, cada dia intentem viure la vida de la millor manera que sabem i podem. Per nosaltres, pels que ens envolten i estimem i pels nostres àngels que viuen en el nostre cor.




Aquesta cançó és un tribut als meus angelets particulars: La meva filla i el meu pare. Sempre que l'he sentit, no he pogut evitar pensar com me'ls estimo i com els trobo a faltar.

6 comentaris:

Mònica Herrera ha dit...

Me'n recordo d'aquest 7 d'agost de fa 13 anys. Marxavem de vacances, crec que a Portugal, sense poder veure-li la cara a aquella nena que ens havia portat de cap uns quants mesos...

Tinc una imatge d'ella jugant amb el Joel al pati de la parròquia perseguint-se al voltant de l'arbre , ella li anava al darrera i ell es feia l'interessant. Recordo que li vam dir al Joel: aprofita que d'aqui uns anys serà ella qui es farà la interessant...

Isaac ha dit...

Marina, jo també recordo el dia del naixement de l'Aina. Recordo que aquella matinada marxavem a Cordoba, els pares de l'Àngels, ella i jo. Em vaig quedar a dormir a casa seva, concretament al sofà, quan va haver-hi una trucada que ens va despertar a tots cap a les 3 o les 4: l'Aina havia nascut! Diria que ens vam aixecar i vam aprofitar per sortir cap allà ben d'hora i no la vam conéixer fins que vam tornar. Això sí, tot el que vam gaudir d'ella els següents 18 mesos no ens ho treu ningú.
Recordo especialment un dia que la portava en braços i vaig saltar els 2 graons que hi havia abans a la plaça d'Elx i l'Aina es va posar a plorar... doncs no he pensat vegades ni res quan he saltat escales amb la Laia, la Mariona o l'Oriol (i qualsevol) en fer-ho suau perquè no plorin...
Una abraçada molt forta!

Toni Pinies ha dit...

Sento com cada persona que marxa del nostre costat, no marxa definitivament. Sempre es queda en un reconet de nostre cor i sembla, com be dius, que ens cuida i ens dona consells bons per nosaltres; pares, amics, avis, aquells que ja no hi són hi seran per sempre. Una abraçada molt forta Marina

Àngels ha dit...

Ep,el meu comentari no s'ha publicat!
Ara no em sortirà el mateix que abans però qualsevol paraula és poca cosa per explicar aquests sentiments....
T'estimo molt, a tu i a l'Aina, i estic molt contenta de llegir aquestes paraules teves.
Què ben posats que els tens!
Jo ara recordo el dia de la mona.....les sabatetes noves de l'Aina i com reia amb les plomes del pastís.....
Gràcies per compartir a teva vida amb nosaltres.I tu Aina, allà on siguis espera'ns a veure si podem viure junts el temps que ens van prendre.
Sempre a punt!

#PasionConTinta ha dit...

Marina, gràcies Per compartir la teva experiència. La creació del blog amb les teves paraules em sembla molt bona idea en recordar com us va fer feliços. Una abraçada.

Lalieve ha dit...

Marina,

que maco l'idea de fer un blog, i quina valentia de fer-ho d'un tema tan personal!

Aqui diuen que una persona no mes se'n va del tot quan es deixa de parlar d'ell. Escriu de l'Aina! Aixi continuara visquent a prop teu, i la vaig coneixent jo tambe.

Un peto gran!
Lieve